[повернутись
 
04.02.2008  |  Івано-Франківський обласний центр зайнятості версія для друку
Матеріали газети Івано-Франківського обласного центру зайнятості "Життя і праця"

Газеті обласного центру зайнятості

«Життя і праця» 10 років

Минуло 10 років з часу виходу першого номера газети обласного центру зайнятості „Життя і праця”. Десять років – порівняно невеликий відрізок часу, але його вистачило, щоб газета знайшла своє творче обличчя, свого читача, свій актив громадських дописувачів.

Працюючи в пошуку нових творчих ідей, на шляху постійного вдосконалення як змісту, так і форми газети, вона знайшла своє місце в інформаційному просторі області.

Впродовж 10-ти років змінювалася тематика газети, але незмінним залишилось її кредо – служити людям.

Населення області, роботодавці, підприємці, соціальні партнери мають можливість отримати з газети необхідну їм інформацію - про стан ринку праці, зміни в законодавстві, види соціальних послуг, які надає населенню України державна служба зайнятості, зміст та переваги системи загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, її стимулюючої ролі у поверненні незайнятих громадян до праці.

Як у час заснування газети, так і в період її становлення доклали багато зусиль такі шановані в службі зайнятості люди, як Зеновій Веретко, Наталія Штогрин, Ніна Гушпіт, Наталія Кобзан та багато багато дописувачів, а також колективи державного підприємства-видавництва „Галичина”, редакції газети „Ліга споживачів”, редакції газети „Нова Зоря”, які вклали у газету свою душу та велику працю. Дякуємо  сьогодні цим людям, бо газета – це не папір, а люди, які її роблять.

Вітаємо всіх, хто причетний до заснування, становлення та випуску газети „Життя і праця” з ювілеєм. Щастя Вам і здоров’я, добробуту та родинного затишку, нових творчих досягнень, хай Бог допомагає Вам у житті і праці.

Григорій Горбаль,

директор обласного центру зайнятості

* * * * *

Вітаємо з 10-літтям !

«Життя і праця» – компас на ринку праці.

Від імені влади Калуського району і мешканців Калущини, особливо тих, чиє життя перетиналося із державною службою зайнятості, хочу привітати газету Івано-Франківського обласного центру зайнятості «Життя і праця» із десятиліттям. Не буде перебільшенням сказати, що саме завдяки газеті своє місце в житті знайшло немало громадян. Ваша газета дає можливість і нам, представникам влади, зацікавленим у тому, щоб кожна людина працювала, реалізовувала себе; отримувати інформацію про ринок праці, про державну підтримку тих, хто шукає роботу чи хоче створити робоче місце не лише собі, але й іншим.

Величезна кількість Ваших публікацій орієнтують громадян на самостійну трудову діяльність, сприяють розвитку підприємницької ініціативи та самозайнятості серед безробітних. Багато статей мають і чисто практичне значення, адже у них надаються поради щодо заснування власної справи, складання бізнес-планів, правильного оформлення фінансових документів. Дуже позитивним є те, що Ваша газета поміщає багато матеріалів, які адресовані тим, хто найбільше потребує допомоги у подоланні життєвих труднощів, підказує, як знайти вихід з найскрутніших ситуацій, в яких опинилися люди, що втратили роботу. Саме завдяки професіоналізму як працівників служби зайнятості, так і її друкованого органу «Життя і праці», багато безробітних знову отримали надію і втрачену віру у власні сили, знайшли свою нішу на ринку праці.

Зазначу, що газета надає багато цікавої інформації з працевлаштування, орієнтує людей на ринку праці. Треба лише вміло цю інформацію використовувати, адже є можливість здобути іншу спеціальність, підвищити кваліфікацію чи змінити місце праці.

Особливо мене як посадову особу, яка відає питаннями працевлаштування, цікавлять публікації на тему, як вирішуються проблеми сільського безробіття, нові підходи співпраці з роботодавцями, профорієнтаційна робота центрів зайнятості Івано-Франківщини, працевлаштування інвалідів та інших соціально вразливих верств населення. Завжди у районі ми цікавимося рубрикою «До уваги безробітних», де повідомляється перелік професій та спеціальностей, з яких передбачається організовувати навчання безробітних. Цю інформацію ми використовуємо у розмовах з непрацюючими людьми, які звернулися до влади з питаннями працевлаштування чи надання соціальних допомог, переконуємо їх звернутися в центр зайнятості.

Ми вдячні газеті «Життя і праця» також за юридичні консультації, які є завжди вичерпними, професійними. Ми налаштовані співпрацювати з газетою у напрямку вирішення проблеми розвитку туристичної галузі на Калущині. Сподіваємося в майбутньому прочитати на сторінках газети публікації з узагальнення досвіду розвитку туризму в інших районах Івано-Франківщини, зокрема зеленого туризму, що послужить для Калущини, де туризм лише на етапі становлення, методично-практичним порадником. Зі свого боку Калуська районна влада завжди готова до партнерства з газетою «Життя і праця». Тільки в тісній співпраці всіх, хто покликаний допомагати людям, можна досягти бажаного результату. Це аксіома, на наш погляд, і є основним принципом у діяльності тих, хто творить газету «Життя і праця».

Вітаємо колектив газети з десятирічним ювілеєм. Бажаємо натхнення, успіхів на ниві інформування, реалізації державної політики зайнятості та соціального захисту громадян від безробіття, дякуємо за те, що розвиваєте трудовий потенціал держави, сприяєте становленню і реалізації наших людей. Бажаємо Божого благословення у Вашій праці, міцного здоров’я, щастя, родинного затишку і творчих, професійних звершень на благо України і її людей.

Ігор ПРОБОЇВ,

заступник голови Калуської

районної державної адміністрації

* * * * *

  Щиро вітаю редакційний гурт газети „Життя і праця” з десятиліттям виходу першого номера.

  День народження газети – це зовсім не те, що народження людини. Бо людину з самого моменту народження люблять безумовно і абсолютно. А газеті доводиться торувати свій шлях, добиваючись авторитету, завойовувати шану і добре ім’я.

  Наша газета цікава, вона є галузевою, але проблематика матеріалів на її шпальтах різноманітна. Її читають не тільки працівники служби зайнятості, а спеціалісти багатьох служб соціального захисту та громадяни, які звертаються до цих установ.

  Газету „Життя і праця” читають працівники органів державної влади, студенти навчальних закладів, вона потрібна в інформаційному просторі нашого краю, її матеріали використовуються в інших регіонах України.

  Засновникам, дописувачам, читачам газети „Життя і праця” бажаю успіхів у праці, творчих ідей та задумів. Нехай наша газета буде родзинкою на тлі матеріального благополуччя, соціальної захищеності, впевненості у завтрашньому дні.

Василь ГЛАГОЛЮК,

голова ради директорів,директор Коломийського

міськрайонногоцентру зайнятості,

заслужений працівник освіти України

* * * * *

З ювілеєм!

До людей — з любов’ю

Творча спільнота християнського видавництва «Нова Зоря» щиро здоровить редакцію газети «Життя і Праця», а також усіх працівників Івано-Франківського обласного центру зайнятості зі славним 10-річним ювілеєм часопису. Гортаючи сторінки Вашого видання, завжди знаходимо багато цікавого: інформацію про актуальний стан зайнятості населення Прикарпаття, широку палітру пропозицій щодо працевлаштування, корисні поради фахівців центру зайнятості та юристів. Завжди впадає у вічі охайність творчого колективу «Життя і Праці» при підготовці кожного номера газети, бажання зробити часопис привабливим, з чіткими кольоровими фотосвітлинами та рубриками. Але найголовніше, що журналісти газети «Життя і Праця» намагаються, аби кожен номер газети був якнайбільше потрібний людям, які з різних причин тимчасово втратили працю і шукають своє місце у житті, родині і суспільстві.

Тому зичимо творцям часопису «Життя і Праця» Господнього благословення і наснаги й надалі творчо працювати з любов’ю до людей, щоб утверджувати гідність кожної особистості, вбачаючи у нашому ближньому образ Божий та примножуючи, таким чином, національну гідність і загальний добробут суспільства.

о. Ігор ПЕЛЕХАТИЙ,

директор видавництва «Нова Зоря».

* * * * *

Кожен з нас хоча б раз у житті постає перед проблемою вибору професії, вибір якої має важливе значення і вирішує нашу подальшу долю. І саме Ваша газета "Життя і праця” стала надійним помічником для тих випускників, які переживають момент, коли необхідно прийняти для себе одне з найважливіших рішень – вибрати професію, справу до душі, за покликанням. Адже від того, наскільки правильно зроблено вибір професії, залежить суспільна цінність людини, її місце серед людей, задоволеність професійною діяльністю, фізичне і психологічне здоров’я і, нарешті, радість та щастя.

Газета вчить, як можна і треба шукати роботу і не розгубитись у складних життєвих ситуаціях.

Сподіваємось, що газета “Життя і праця” і надалі буде допомагати як випускникам шкіл, так і батькам визначитися у таких нелегких питаннях: “куди піти вчитися?”, “яку професію обрати?”, “яка професія більш престижна?” А найважливіше основне - чи буде вона потрібна суспільству?

З повагою,

Антоніна МАЗУРИК,

практичний психолог

Рогатинської ЗОШ 1-3ст. №1

* * * * *

Щиро дякуємо за те, що Ви організували випуск газети „Життя і праці”, в якій висвітлюються проблеми безробіття та шляхи їх вирішення за допомогою державної служби зайнятості.

„Життя і праця” – це газета, яка потрібна та актуальна. Для роботодавців - це можливість дізнатися про нові підходи у співпраці служби зайнятості з роботодавцями, зміни в чинному законодавстві, ознайомитися із станом ринку праці в Івано-Франківській області, зокрема в Тлумацькому районі. Також на шпальтах Вашої газети багато корисної інформації для безробітних громадян, які шукають роботу.

З нагоди 10-ї річниці бажаємо редакційному колективу газети «Життя і праця» творчого натхнення, успіху та реалізації усіх професійних та особистих планів.

         І.КУЛИК,

директор ТзОВ „Вікторія – К ЛТД”

* * * * *

Журналісти «Краю» з неабиякою приємністю дізналися, що в обласному центрі зайнятості виходить газета «Життя і праця» і їй виповнюється 10 років. Ми знаємо, що безробіття сьогодні в Україні є однією з основних проблем. Видання є направду актуальним і потрібним, бо загальнополітичні видання не мають змоги надавати повну інформацію щодо працевлаштування.

З нагоди 10-ї річниці від дня заснування бажаємо колективу редакції процвітання, великого творчого натхнення на благо служіння людям. Будемо мати за честь у майбутньому співпрацювати з вашим виданням.

З повагою – від імені колективу

Редакції «Край» головний редактор

Михайло ПРИЙМАК

* * * * *

ПРОТЯГОМ 2007 РОКУ НА ПРИКАРПАТТІ СТВОРЕНО

31721 НОВЕ РОБОЧЕ МІСЦЕ

За рахунок усіх джерел фінансування у регіоні протягом січня-грудня 2007 року створено 31721 нове робоче місце. У тому числі: 8252 на підприємствах, в установах та організаціях, 23469 у сфері малого та середнього бізнесу.

Відділ статистики,

моніторингу та прогнозування

обласного центру зайнятості

* * * * *

Оцінка якості державних послуг в сфері підприємницької діяльності

15 січня 2008 року в приміщенні конференц-залу ТОВ „Тетра Оніс” писанкового міста Коломиї, відбулося публічне обговорення результатів дослідження, яке проводилось Асоціацією економічного розвитку Коломийщини в рамках проекту „Оцінка якості державних послуг в сфері підприємницької діяльності в місті Коломиї”. Опитування респондентів проведено торік з 21 по 30 грудня. Даний проект реалізується в Коломиї з жовтня 2007 по квітень 2008 року в рамках всеукраїнського проекту „Сприяння активній участі громадян у протидії корупції в Україні „Гідна Україна”, що виконує компанія Менеджмент Системи Інтернешнл (MSI США з міжнародного розвитку (USAID).

Презентував проект та отримані результати досліджень його керівник Мирослав Оліградський.

Основною метою дослідження було зібрати кількісну інформацію про якість послуг, які надаються органами місцевої влади у сфері підприємництва. Для цього передбачалось виконати наступні завдання:

-          з’ясувати рівень задоволеності суб’єктів підприємницької діяльності існуючим станом підприємницького середовища;

-          визначити рівень обізнаності та участі суб’єктів підприємницької діяльності в регуляторній політиці на місцевому рівні;

-          оцінка суб’єктами підприємницької діяльності якості послуг у сфері підприємницької діяльності;

-          відкритість влади та доступність до ринкової інформації;

-          ставлення до корупції з боку суб’єктів підприємницької діяльності та наявності корупційних проявів при наданні послуг у сфері підприємництва.

Для обговорення було представлено статистичний та аналітичний звіти про результати дослідження, отримані в результаті попереднього опитування суб’єктів підприємницької діяльності відкритою анкетою під час презентацій даного проекту. Експертами АЕРК враховані думки всіх зацікавлених сторін: 472 суб’єкти підприємницької діяльності (фізичні та юридичні особи).

Дослідження охоплюють різні види діяльності суб’єктів підприємницької діяльності, відображають різні вікові категорії, освітній рівень, стать та статус діяльності. Серед опитаних підприємців - 44,7% займаються роздрібною торгівлею; 27,5% працюють у сфері послуг; 12,1% зайняті виробництвом; 9,5% торгують на ринках; 5,7% займаються будівництвом та ремонтом; 4,4% - оптовою торгівлею; 2,5% надають транспортні послуги.

Більше половини опитаних підприємців мають вищу освіту – 57,2 %, базову вищу – 21%, 20,5 % - з середньою освітою. Щодо вікових категорій, то майже 80% підприємців – це громадяни у віці від 25 до 55 років, а молодь до 35 років – 28,2%.

Стосовно рівня задоволеності умовами розвитку підприємницького середовища в Коломиї за результатами опитування:

-          успішному розвитку підприємництва найбільше перешкоджає недосконале законодавство на загальнодержавному рівні – 39,6%;

-          високі податки і збори – 39,2%;

-          корупційні прояви – 36,9%;

-          тиск з боку контролюючих органів -25%;

-          недосконала нормативно-правова база – 24,2%.

Решта опитаних вказали на недобросовісну конкуренцію, несприятливий інвестиційний клімат, відсутність координуючого громадського органу підприємців.

Згідно проведеного аналізу можна зробити висновок, що фізичні особи більше розраховують на підтримку з боку влади пріоритетних сфер (туризм, житлово-комунальне господарство), а юридичні особи краще обізнані з проблемами та перешкодами в розвитку підприємництва. Найбільш незадоволені рівнем уваги з боку міської ради підприємці, що торгують на ринках – 91,1 %, а серед тих, що займаються будівництвом та ремонтом цей показник лояльніший – 63%. Стосовно вікової категорії найбільш незадоволені підприємці старші за 65 років – 87,5%.

Робота відділу державної реєстрації міської ради в цілому отримала досить позитивну оцінку: 37,5% - „задовільно”, 33,1% - „добре”, 8,7% „відмінно”.

Щодо рівня обізнаності з регуляторною політикою на місцевому рівні, то більше половини опитаних не знайомі з регуляторними актами, що прийняті міською владою, майже 17% взагалі ними не цікавляться. Найбільш обізнаними з цих питань – підприємці-виробничники – 42,1%, а найбільш зацікавлені підприємці сфери послуг – 36,2%; ті, що займаються оптовою торгівлею – 33,3%; будівництвом і ремонтом – 25,9%; роздрібною торгівлею – 25,6%. Майже не цікавляться регуляторними актами підприємці, що торгують на ринках і ті, що надають транспортні послуги – перевізники.

Необізнаність більшості опитаних підприємців з регуляторними актами є свідчення їх байдужості, нерозуміння в тому числі й термінології, а також недостатній доступ до інформації.

Про існування дозвільного центру в місті Коломиї з опитаних підприємців знають менше половини – 42,8%. Таку необізнаність можна пов’язати з коротким терміном його роботи та недостатньою інформованістю громади про його діяльність.

Стосовно оцінки якості послуг у сфері підприємницької діяльності, то четверта частина опитуваних мала непорозуміння з міським відділом земельних ресурсів, другим в рейтингу непорозумінь – міський відділ архітектури та містобудування, третю сходинку в цьому рейтингу займає санепідемстанція, четверту – відділ земельних відносин міської ради. Наступна група непорозумінь в такій послідовності: міський район електромереж, пожежний нагляд, водоканал, управління газового господарства, комунальне підприємство по експлуатації житла, міський відділ внутрішніх справ, дозвільний центр, екологічна інспекція. 

Для успішного ведення підприємницької діяльності важливим є забезпечення вільного доступу до інформації, зокрема матеріальних, людських, фінансових та інших ресурсів. Доступ до інформації щодо вільних земельних ділянок влаштовує менше чверті опитаних підприємців (23,7%), більше половини (50,6%) не мають доступу до неї, або вона їх не влаштовує.

Доступ до інформації щодо вільних виробничих чи офісних приміщень влаштовує 21% підприємців. Майже половину опитаних підприємців (48,3%) не влаштовує існуючий стан речей.

Інформація про кваліфіковану робочу силу влаштовує третина опитаних, а щодо залучення інвестицій лише 13,3%. Доступ до інформації стосовно фінансових ресурсів – 19,1%, про місцеві податки і збори – 25,4%.

Найчастіше підприємці дізнаються про інформацію, яка їх цікавить від колег по бізнесу (54,2%), податкової інспекції (33,7%), друкованих засобів масової інформації, мережі Інтернет, міської ради, центру зайнятості, місцевого телебачення та радіо.

Центр зайнятості якраз є тією державною установою, яка надає цілий спектр інформаційних та консультаційних послуг як для початкуючих підприємців або тих громадян, які бажають відкрити власний бізнес, так і для підприємців зі стажем.

Це одноразова виплата допомоги для організації безробітними громадянами підприємницької діяльності; професійна підготовка, перепідготовка за професіями та спеціальностями, що сприяють організації власної справи, а також на замовлення роботодавця; надання дотацій роботодавцям для працевлаштування безробітних, у тому числі молоді на перше робоче місце; пошук кваліфікованої робочої сили для роботодавців і підготовка безробітних шляхом індивідуального навчання чи стажування безпосередньо на виробництві на робочому місці за кошти Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

З метою інформування громадян в місцевій пресі щомісяця подається стан ринку праці, оголошення про заходи, вільні вакансії та інформації правового характеру. Така співпраця налагоджена зі всіма засобами масової інформації.

Найскладнішою процедурою для підприємців є отримання земельної ділянки (43,4%), в отриманні дозволу на початок робіт – 32,8%, реєстрації та перереєстрації – 29,7%, дозвіл на будівництво – 28%, реконструкція або зміна цільового призначення – 20,8%, отримання ліцензії на окремі види діяльності – 18,9%, а далі – дозвіл на виробничу діяльність, підведення комунікацій, отримання комунального майна в оренду, отримання кредиту.

Повністю обгрунтованість ставок єдиного податку підтвердили тільки 9,5% опитаних підприємців, 33,7% вказали, що вони обгрунтовані частково.

Майже половина підприємців вважає за необхідне внесення змін до законодавства щодо пільгового оподаткування.

Більше половини опитаних підприємців вважають корупцію злочином – 56,8%. В той же час майже третина (29,2%) вважають корупцію найпростішим способом вирішення проблем, решта – 12,7% опитаних вважають корупцію нормою життя. Тільки 3,8% вважають заходи з протидії корупції ефективними, взагалі неефективними – 45,8%, не зовсім ефективними – 28,4%.

75,9 % підприємців вказали, що рівень висвітлення питань боротьби з корупцією у місцевих засобах масової інформації є недостатнім і не зовсім достатнім. І лише 7,4% опитаних вважають цей рівень достатнім і цілком достатнім.

Вражає те, що 65,7% опитаним підприємцям доводилось особисто вдаватися до неофіційних платежів з метою вирішення власних питань. Лише третя частина не вирішувала своїх питань в зазначений спосіб.

Парадоксально звучить, але не всі, хто вдавався до неофіційних платежів, отримали очікувану послугу (кожний десятий її не отримав). Натомість 87,1% опитаних змогли в такий спосіб вирішити своє питання. В той же час, 21,8% тих, що не платили неофіційні платежі, послугу отримали.

Більше половини опитаних підприємців готові протидіяти корупції – 51,5%. 

Велику зацікавленість й пожвавлення викликала праця учасників в буз-групах, на які була поділена аудиторія: влада; служби міста, які надають послуги; бізнес; політичні партії; громадські організації. Кожен учасник самостійно мав охарактеризувати рівень задоволеності СПД підприємницьким середовищем у місті, виставити оцінку якості послуг у сфері підприємницької діяльності, обдумати й запропонувати свою думку, погляд на покращення ситуації. Презентація від кожної групи викликала жваву дискусію серед учасників, своєрідний діалог, ніхто не залишався байдужим і старався висловити свою думку.

Ганна Курдибан,

головний спеціаліст відділу

активної підтримки безробітних

Коломийського міськрайонного

центру зайнятості  

* * * * *

МАРАФОН ПРОФЕСІЙ

В приміщенні Надвірнянського районного будинку культури районний центр зайнятості в грудні 2007 року організував та провів марафон професій.

Організатори заходу ставили перед собою мету надати допомогу старшокласникам та безробітним громадянам, які не мають професії, визначитись з вибором майбутньої професії, а також налагодити тісну співпрацю з представниками навчальних закладів, роботодавцями.

В заході взяли участь представники районної державної адміністрації, районного відділу освіти, місцеві засоби масової інформації, представники навчальних закладів, роботодавці району, школярі та працівники обласного центру зайнятості.

Школярі та безробітні громадяни отримали інформацію про різноманітність професій, можливість навчання за направленням служби зайнятості на професії, які користуються підвищеним попитом на місцевому ринку праці. Для виявлення професійних нахилів, визначення здібностей за обраною професією проведено тестування за допомогою сучасних діагностичних методик. Представники навчальних закладів ознайомили школярів з перспективами розвитку своїх навчальних закладів, їх історією, спеціальностями, за якими проводиться навчання та представили до перегляду відеоролики, які знайомили школярів з інфраструктурою навчальних закладів.

На заході виступили представники роботодавців, зокрема представник МПП „Фіалка”, поінформував учасників про підприємство, специфіку його діяльності, професійні вимоги до працівників та яких саме осіб потребує дане підприємство на сьогодні.

Марафон професій викликав велику активність та зацікавленість у його учасників. Про це свідчить велика кількість запитань від школярів до організаторів заходу, представників навчальних закладів та інтерес до роздаткового матеріалу.

Вибір професії з врахуванням особистих якостей та здібностей особи - є запорукою високого професіоналізму, корисності особи для суспільства, а також того, що професійна діяльність буде приносити задоволення самій особі.

Надвірнянський районний центр зайнятості

* * * * *

Дякуємо за співпрацю

Відгуки про марафон професій

Дякуємо працівникам районного центру зайнятості за організацію і проведення профорієнтаційної роботи, а саме проведення заходу „Марафон професій„. Це дуже важлива справа – прорекламувати навчальні заклади, де діти можуть здобути потрібні професії, а ще важливіше те, що рекламуються ті професії, які мають цінність на сучасному ринку праці. Працівникам районного центру зайнятості бажаю успіхів і нових творчих здобутків.

Заступник директора

Надвірнянського коледжу НТУ, Савчинець Г.Д.

*****

Дякуємо Надвірнянському районному центру зайнятості за запрошення на такий потрібний в наш час Марафон професій. Бажаємо Вам здоров’я, плідної праці, натхнення. Сподіваємось на тісну співпрацю.

Коршівське ПТУ № 32

*****

Розпочато хорошу справу – організовано співпрацю між учнями, навчальними закладами та роботодавцями. Бажаю, щоб до таких заходів було залучено учнів шкіл району, які по попередньому опитуванню бажають навчатися в тих закладах, що присутні на даному заході. Дякуємо за запрошення на міроприємство.

Директор ПТУ -11, Микитюк Г.Г.

*****

Дякуємо Надвірнянському центру зайнятості за запрошення на Марафон професій. Бажаємо Вам успіху у Вашій справі.

Український фінасово-економічний інститут

*****

Адміністрація МПП „Фіалка” щиро вдячна Надвірнянському районному центру зайнятості за плідну співпрацю з нашим підприємством по створенню додаткових робочих місць для людей із числа безробітних та за можливість взяти участь у заході. Бажаємо Вам насамперед здоров’я ,щастя, успіхів, професійних звершень.

*****

Дуже потрібна форма роботи. Учням ЗОШ № 1 сподобався цей захід. Задоволені індивідуальною діагностикою за сучасними методиками.

Бажаю удачі, дітям це потрібно. Дорослим також потрібна така співпраця.

Психолог ЗОШ № 1 м.Надвірна, Умайло Галина

* * * * *

Поради психолога

Співбесіда з роботодавцем –

запорука успішного працевлаштування

Як створити позитивне враження про себе у роботодавця, з яким Ви ведете розмову про працевлаштування? Як побудувати цю бесіду? На чому сконцентрувати увагу співбесідника? Як продуктивно використати час, відведений для бесіди? Ці та інші запитання в умовах конкуренції на ринку праці набувають особливого значення. Що можна порадити безробітному?

Перед тим, як прийти на співбесіду до роботодавця, зберіть інформацію про дане підприємство. Це допоможе Вам краще уявити свою майбутню діяльність і уникнути помилок. Людина, яка претендує на керівну посаду, своїми діями повинна засвідчити поінформованість про діяльність компанії.

Заздалегідь підготуйте відповіді на можливі запитання: „Що Ви знаєте про нашу фірму?”, „Чим Вас приваблює ця посада?”, „Чому Ви вирішили змінити роботу?” і т.п.

Щоб відповісти на подібні запитання, слід спочатку вивчити вимоги до даної посади та її перспективи. В усякому разі, відповіді типу: ”Для мене це питання честолюбства” або „Мене приваблює зарплата” дуже не бажані.

Зверніть увагу на свій зовнішній вигляд і манери. Вони відіграють основну роль. Хороші манери кандидата завжди позитивно впливають на роботодавця.

Багато працівників, що проводять співбесіду, звертають увагу на взуття кандидата і підбір кольорової гами в його одязі. Жінці, яка влаштовується на роботу, безумовно, слід підкреслити свою привабливість. Не можна, однак, одягатись екстравагантно, вести себе занадто самовпевнено. Не запізнюйтесь на співбесіду.

Поводьте себе ввічливо і просто. Постарайтеся бути ввічливим з кожним, кого Ви зустрінете в приміщенні фірми, оскільки нерідко начальники після співбесіди цікавляться думкою про кандидата в секретаря або рядового працівника. Не просіть дозволу подзвонити й не давайте номер телефону офісу, в який Ви влаштовуєтесь, своїм знайомим, щоб вони розшукували Вас там під час співбесіди.

Будьте терплячі. Оскільки в таких випадках тривалість зустрічі визначити не можна, не виявляйте нетерпіння, якщо Вас попросять почекати в приймальні. Якщо Ви змушені були піти, залиште записку з ввічливим поясненням причин того, чому ви пішли з обіцянкою подзвонити пізніше й погодити час нової зустрічі.

Як поводити себе під час співбесіди ?

Як правило, працівник, який проводить співбесіду, намагається створити максимально сприятливу атмосферу для кандидата, оскільки тільки за такої умови він зможе визначити, чи та Ви людина, яка йому потрібна. Памятайте, що деякі особливості поведінки кандидата (наприклад, мяке, вяле рукостискання) з самого початку можуть викликати до нього антипатію.

Будьте спостережливі.

Може якісь деталі допоможуть Вам зрозуміти наміри співбесідника, або його звички і смаки. Не забувайте, що завжди корисно виявити спільні інтереси.

Не поводьте себе розвязно. Доброзичливе ставлення працівника кадрової служби не означає, що Ви негайно ж повинні переходити з ним на „Ти”. Якщо він приймає Вас без піджака, Ви не повинні знімати свій без запрошення.

Покажіть співбесіднику, що слухаєте його з цікавістю. Багато починають розмову з короткої інформації про підприємство і посади, на яку претендує кандидат. Задавайте співбесіднику запитання, вставляйте слова „розумію”,”дуже цікаво”, всіляко виказуйте своє зацікавлення розмовою.

Не відповідайте коротко. Намагайтеся давати розгорнуті відповіді, що дозволяють оцінюючому Вас працівнику стримати інформацію, яка його цікавить. Випереджайте його запитання. Можете бути впевнені, що це буде оцінено позитивно. У той же час не будьте багатослівним і не давайте зайвої інформації.

Слідкуйте за співбесідником. Якщо бачите ознаки нетерпіння або втоми, змініть тему, задайте запитання, щоб пробудити його цікавість до Вас.

Вимагайте інформацію про посаду, на яку Ви претендуєте і підприємство в загальному. Намагайтеся задавати обдумані і нестандартні запитання. Памятайте, що за ними співбесідник оцінює Вас.

Не перехвалюйте себе. Навіть, якщо Ви зобовязані своїми заслугами перш за все самому собі, ніколи не підкреслюйте цього, звертайте увагу на добрі відносини з колегами, частіше говоріть „ми”. Якщо Ви спеціаліст широкого профілю, зверніть увагу на якийсь свій недолік в одній із спеціальностей, це покаже, що Ви відчуваєте себе впевненіше в інших сферах діяльності й не ховаєте хибних сторін.

Зізнавайтеся в своїх минулих помилках. Це свідчить про те, що Ви підвищуєте свій діловий рівень і вмієте вчитися на власному досвіді.

Зізнайтесь, що Ви не знаєте як відповісти на запитання співбесідника. Деякі запитання побудовані так, що на них не можна дати конкретну відповідь.

Якщо Ви помітите, що Ваш співбесідник чогось не знає, або не розуміє, не підкреслюйте це й не намагайтеся його вчити.

Як поводити себе після співбесіди?

Наміри співбесідника перервати зустріч виявляються дуже чітко. У такому разі підніміться зі стільця й запитайте: ”Може Вас цікавить щось інше?”. Це дозволить виграти час, одержати нову інформацію.

Не соромтеся спитати оцінюючу Вас особу, коли Ви отримаєте відповідь. Але не намагайтеся бути занадто настирливим. Тільки у випадку, якщо у Вас є інші пропозиції, подзвоніть йому й поясніть ситуацію.

Деякі кандидати після розмови посилають листи з подякою або просять спільних знайомих нагадати про себе. Ні в якому разі не робіть цього. Краще під час бесіди дипломатично натякніть, що Ви знайомі з таким-то працівником фірми, з яким в минулому успішно працювали. При потребі, особа, що проводить бесіду, звернеться до нього за інформацією.

Якщо під час зустрічі Ви зрозуміли, що це місце Вас не цікавить, не соромтеся сказати про це співбесіднику, подякуйте йому за увагу до своєї особи.

Відділ організації профорієнтації 

обласного центру зайнятості

* * * * *

Зміни у деяких статтях Закону України від 28 грудня 2007 року за № 107 «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України в частині встановлення розмірів прожиткового мінімуму на одну особу на 2008 рік, мінімальної заробітної плати на 2008 рік та стипендії на 2008 рік

Стаття 58. Затвердити на 2008 рік прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня – 592 гривні, з 1 квітня - 605 гривень, з 1 липня - 607 гривень, з 1 жовтня - 626 гривень та для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення:

дітей віком до 6 років: з 1 січня - 526 гривень, з 1 квітня - 538 гривень, з 1 липня - 540 гривень, з 1 жовтня - 557 гривень; дітей віком від 6 до 18 років: з 1 січня - 663 гривні, з 1 квітня - 678 гривень, з 1 липня - 680 гривень, з 1 жовтня - 701 гривня;

працездатних осіб: з 1 січня - 633 гривні, з 1 квітня - 647 гривень, з 1 липня - 649 гривень, з 1 жовтня - 669 гривень;осіб, які втратили працездатність: з 1 січня - 470 гривень, з 1 квітня - 481 гривня, з 1 липня - 482 гривні, з 1 жовтня - 498 гривень.

Розміри державних соціальних гарантій на 2008 рік, що визначаються залежно від прожиткового мінімуму, встановлюються відповідними законами, цим Законом та нормативно-правовими актами Кабінету Міністрів України.

Стаття 59. Установити з 1 січня 2008 року розмір мінімальної заробітної плати 515 гривень, з 1 квітня 2008 року - 525 гривень, з 1 жовтня 2008 року - 545 гривень та з 1 грудня 2008 року - 605 гривень на місяць.

Стаття 60. Установити, що з 1 січня 2008 року розмір мінімальної ординарної (звичайної) академічної стипендії для учня професійно-технічного навчально закладу становитиме 150 гривень на місяць, для студента вищого навчального закладу I-II рівня акредитації - 200 гривень на місяць, для студента вищого навчального закладу III-IV рівня акредитації - 300 гривень на місяць, а з 1 вересня 2008 року розмір мінімальної ординарної (звичайної) стипендії для учня професійно-технічного навчального закладу становитиме 200 гривень на місяць, для студента  вищого навчального закладу I-II рівня акредитації - 400 гривень на місяць, для студента вищого навчального закладу III-IV рівня акредитації - 530 гривень на місяць. Для учнів професійно-технічних та студентів вищих навчальних закладів I-IV рівнів акредитації з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування з 1 січня 2008 року стипендія встановлюється в розмірах відповідно 500 та 1060 гривень на місяць.

* * * * *

Шановні громадяни!

Державна служба зайнятості пропонує до Вашої уваги новий

інтерактивний Інтернет-портал «Труд»

www.trud.gov.ua

Для Вас функціонує:

 - найбільша Інтернет-система з працевлаштування з розширеними пошуковими сервісами за будь-якими критеріями;

- розсилка на електронну поштову скриньку та на Ваш мобільний телефон повідомлень про актуальні вакансії;

- підписка на отримання інформації про вакансії з найбільшої в Україні бази даних, що охоплює всі галузі економіки;

- можливість розміщення власного резюме;

- ТОП-вакансії - найбільш високооплачувані вакансії та затребувані професії на сучасному ринку праці;

- цікаві та корисні матеріали про працю;

- психологічні та профорієнтаційні тести для самовизначення у праці.

Всі Інтернет-послуги з працевлаштування орієнтовані

на користувачів будь-якого рівня!

Сподіваємось, що стали корисними для Вас!

* * * * *

Робота знайде тебе сама! Скористайся безкоштовно мобільним сервісом від державної служби зайнятості

Ви шукаєте роботу і є абонентом «Київстар», «МТС», «Білайн» чи «Life»?

Знайдіть роботу з допомогою безкоштовної послуги від Державної служби зайнятості. Ви будете отримувати на мобільний телефон SMS-повідомлення про нові вакансії з найбільшої бази даних країни. У базі 170 тис. вакансій по Україні, і вона оновлюється щодня.

Щоб замовити безкоштовну послугу та підписатися на розсилку вакансій, надішліть на номер 730 з мобільного SMS-замовлення, де обов’язково вкажіть місто та бажану посаду (рос., укр. мовою, латинськими літерами або кирилицею).

Після активації послуги на Ваш мобільний телефон надійде SMS-повідомлення з підтвердженням реєстрації на розсилку вакансій, після чого Ви отримуватимете інформацію про вакантну посаду, заробітну плату, місто та координати роботодавця, який пропонує роботу. У SMS-відповіді буде також посилання на Вашу персональну сторінку на WAP-порталі, де відображатимуться всі запропоновані вакансії.

У разі, якщо Ви некоректно зазначили посаду, місто бажаного працевлаштування або надали неповну інформацію, Вам надійте SMS-повідомлення з проханням конкретизувати параметри заявки.

Після отримання 10-ти SMS-повідомлень з даними про вакансії Ви зможете повторно активувати сервіс. Для цього треба відправити SMS-запиту, зазначивши цифру «2», на номер 730. Для того, щоб відмовитися від розсилки вакансій, необхідно надіслати SMS з цифрою «1» на номер 730.

Безкоштовно замовити сервіс можна:

● зателефонувавши на номер 730 з мобільного;

Зателефонувавши 8-800-50-50-600 зі звичайного

на WAP-порталі wap.dcz.gov.ua

* * * * *

Управління у справах молоді та спорту

Івано-Франківський обласний центр соціальних служб

для сім’ї, дітей та молоді

 

оголошує конкурс

на заміщення вакантної посади:

·         провідного спеціаліста відділу соціального інспектування на час відсутності по догляду за дитиною основного працівника

Кваліфікаційні вимоги:

·         вища освіта за фахом – соціальний педагог, спеціаліст з соціальної роботи, психолог;

·         за освітньо-кваліфікаційним рівнем – спеціаліст, магістр;

·         стаж роботи за фахом не менше 3-х років;

·         практичний досвід роботи з комп’ютерною технікою.

Конкурсний відбір проводиться в порядку, визначеному Законом України „Про державну службу”.

Особи, які бажають взяти участь у конкурсі, подають такі документи:

- заяву про участь в конкурсі на ім’я директора Івано-Франківського обласного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, в якій зазначається про ознайомлення із встановленими законодавством обмеженнями щодо прийняття на державну службу та проходження державної служби;

- заповнену особову картку (форма П-2ДС) з відповідними додатками;

- копії документів про освіту, засвідчені нотаріально чи в іншому встановленому законодавством порядку;

- декларацію про доходи, зобов’язання фінансового характеру, в тому числі і за кордоном щодо себе і членів своєї сім’ї (за 2007 рік) за формою, затвердженою Мінфіном;

- копію першої та другої сторінок паспорта громадянина України, засвідчену кадровою службою;

- дві фотокартки розміром 4х6 см.

Отримати додаткову інформацію щодо основних функціональних обов’язків, розміру та умов оплати праці і перелік питань на іспит для перевірки знання законодавства з урахуванням специфіки функціональних повноважень, подати заяву та інші документи, а також одержати необхідні бланки можна за адресою:

м. Івано-Франківськ, вул.Гординського,10, тел.: 3-10-04, 53-91-07.

* * * * *

Управління з контролю за використанням та охороною земель

у Івано-Франківській області

 

оголошує конкурс

на заміщення вакантних посад:

·           головного спеціаліста - державного інспектора з контролю за використанням та охороною земель - 1 посада;

·           провідного спеціалістадержавного інспектора з контролю за використанням та охороною земель - 1 посада.

Вимоги:

Головний спеціаліст – державний інспектор з контролю за використанням та охороною земель - освіта вища за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра за спеціальностями „Землевпорядкування”, „Правознавство”, „Ґрунтознавство”, досвід роботи три роки на посаді провідного спеціаліста або стаж роботи в інших сферах не менше п’яти років, знання Земельного законодавства, вміння працювати з людьми та комп’ютерною технікою.

Провідний спеціаліст – державний інспектор з контролю за використанням та охороною земель - освіта вища за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра за спеціальностями „Землевпорядкування”, „Правознавство”, „Ґрунтознавство”, знання Земельного законодавства, вміння працювати з людьми та комп’ютерною технікою.

Термін подачі документів – 30 календарних днів з дня опублікування оголошення.

Особи, які бажають взяти участь у конкурсі, подають такі документи:

- заяву про участь в конкурсі на ім’я начальника Управління з контролю за використанням та охороною земель у Івано-Франківській області, в якій зазначається про ознайомлення із встановленими законодавством обмеженнями щодо прийняття на державну службу та проходження державної служби;

- заповнену особову картку (форма П-2ДС) з відповідними додатками;

- копії документів про освіту, засвідчені нотаріально чи в іншому встановленому законодавством порядку;

- декларацію про доходи, зобов’язання фінансового характеру, в тому числі і за кордоном щодо себе і членів своєї сім’ї (за 2007 рік) за формою, затвердженою Міністерством фінансів України;

- копію першої та другої сторінок паспорта громадянина України, засвідчену кадровою службою та копію військового квитка (для військовозобов’язаних);

- дві фотокартки розміром 4х6 см.

Додаткова інформація щодо основних функціональних обов’язків, розміру та умов оплати праці надається кадровою службою за адресою:

м.Івано-Франківськ, вул.Академіка Сахарова, 34 (перший поверх, каб.№2), тел.:50-95-71

* * * * *

ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПРОМИСЛОВОЇ БЕЗПЕКИ, ОХОРОНИ ПРАЦІ ТА ГІРНИЧОГО НАГЛЯДУ

ТЕРИТОРІАЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖГІРПРОМНАГЛЯДУ

ПО ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

оголошує конкурс

 

на заміщення вакантної посади:

·   державного інспектора з охорони праці (в будівництві)

Кваліфікаційні вимоги:

·       вища освіта, кваліфікація – інженер-будівельник;

·       практичний досвід роботи з комп’ютерною технікою;

Термін подачі документів – 30 календарних днів з дня опублікування оголошення.

Особи, які бажають взяти участь у конкурсі, подають такі документи:

- заяву про участь в конкурсі на ім’я начальника територіального управління, в якій зазначається про ознайомлення із встановленими законодавством обмеженнями щодо прийняття на державну службу та проходження державної служби;

- заповнену особову картку (форма П-2ДС) з відповідними додатками;

- копії документів про освіту;

- декларацію про доходи, зобов’язання фінансового характеру, в тому числі і за кордоном щодо себе і членів своєї сім’ї (за 2007 рік) за формою, затвердженою Мінфіном;

- копії першої та другої сторінок паспорта та відомості щодо прописки;

- копії першої сторінки військового квитка (для військовозобов’язаних) і відомості про проходження військової служби;

- фотографію кольору розміром 4х6 см .

Додаткова інформація щодо основних функціональних обов’язків, розміру та умов оплати праці надається кадровою службою за адресою:

м.Івано-Франківськ, вул. Незалежності, 67, тел.: 3-13-71

* * * * *

Головне управління праці та соціального захисту населення

Івано-Франківської обласної державної адміністрації

 

оголошує конкурс

на заміщення вакантної посади:

·   головного спеціаліста відділу захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи та соціальних гарантій управління соціального захисту населення Головного управління

Основні вимоги до кандидатів:

·         вища освіта за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста, магістра;

·         стаж роботи на державній службі не менше 3-х років або загальний стаж роботи в інших сферах економіки не менше 5 років;

·         вміння працювати на комп’ютері.

Додаткова інформація щодо основних функціональних обов’язків, розміру та умов праці, перелік питань на іспит для перевірки знання законодавства з урахуванням специфіки функціональних повноважень Головного управління, відділу захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи та соціальних гарантій управління соціального захисту населення Головного управління та головного спеціаліста цього ж відділу надається кадровою службою Головного управління.

Документи від кандидатів приймаються протягом 30 календарних днів з дня опублікування оголошення.

Особи, які бажають взяти участь у конкурсі, подають до конкурсної комісії Головного управління такі документи:

-          заяву про участь в конкурсі, в якій зазначається про ознайомлення заявника із встановленими законодавством обмеженнями щодо прийняття на державну службу та проходження державної служби;

-          заповнену особову картку (форма П-2ДС) з відповідними додатками;

-          дві фотокартки розміром 4х6 см;

-          копії документів про освіту, засвідчені нотаріально чи кадровою службою Головного управління;

-          відомості про доходи та зобов’язання фінансового характеру щодо себе та членів своєї сім’ї за попередній рік;

-          копію першої та другої сторінок паспорта громадянина України, засвідчену кадровою службою Головного управління.

До документів можна подати додаткову інформацію стосовно своєї освіти, досвіду роботи, професійного рівня і репутації.

Подати заяву та інші документи, а також одержати необхідні бланки і питання на іспит можна за адресою:

м.Івано-Франківськ, вул.Л.Курбаса,2, тел.2-22-57.

* * * * *

ОБЛАСНА СЛУЖБА ЗАЙНЯТОСТІ

ВІТАЄ З ЮВІЛЕЄМ

ГРЄШНІКОВУ Тетяну Іванівну –начальника відділу взаємодії з роботодавцями Тисменицького районного центру зайнятості

МЕЛЬНИК Лілію Іванівну – спеціаліста I категорії відділу активної підтримки безробітних Івано-Франківського міського центру зайнятості

ТИМКІВА Тараса Ярославовича – провідного спеціаліста відділу взаємодії з роботодавцями Івано-Франківського міського центру зайнятості

ХІМІЯ Геннадія Юрійовича – начальника відділу надання соціальних послуг з працевлаштування Рожнятівського районного центру зайнятості

ТУЧАК Світлану Василівну – спеціаліста I категорії відділу надання соціальних послуг з працевлаштування Городенківського районного центру зайнятості

КОШИК Марію Михайлівну – провідного спеціаліста відділу надання соціальних послуг Верховинського районного центру зайнятості

ЙОЗЕФІВ Тетяну Іванівну – головного спеціаліста відділу взаємодії з роботодавцями Надвірнянського районного центру зайнятості

У цей святковий світлий день,
Коли настав Ваш ювілей,
Ми щиро Вас вітаємо,
Добра і щастя Вам бажаємо.
Хай обминають Вас тривоги,
Хай Бог дасть щастя на путі,
Хай світла, радісна дорога
Щасливо стелиться в житті !
Тож не старійте і не знайте
В житті ні смутку, ані бід,
У серці молодість плекайте,
Живіть до ста щасливих літ!
Бажаємо світлої радості й сили,
Ласкавої долі, добра і тепла,
Щоб ласку Вам слало небесне світило,
Здоров’ям наповнила рідна земля!

 

 

[повернутись