12 грудня 2017
На головну Відгук про роботу центру зайнятості (анкета) Що нового Карта сайту Державна служба зайнятості
Веб-сайти РегЦЗ
Пошук
по цьому порталу
по мережі сайтів
Розширений пошук



Головна » Послуги населенню » Вибір професії

Вибір професії-точка, в якій сходяться інтереси особистості та суспільства
 
05.12.2017  |  Є.А. Кобилянський,начальник відділу активної підтримки безробітої підтримки безробітних Біловодського РЦЗ версія для друку
Вибір професії-точка, в якій сходяться інтереси особистості та суспільства

Усвідомлений вибір професії впливає на подальше життя людини, визначає успішність самореалізації, соціалізації, кар’єрного і професійного зростання. Завершальним етапом психологічної та практичної підготовки учнів до трудової діяльності є їх правильна професійна орієнтація. Професійна орієнтація - система навчально-виховної роботи, спрямованої на засвоєння учнями знань про соціально-економічні й психофізіологічні умови правильного вибору професії, формування в них уміння аналізувати вимоги різних професій до психологічної структури особистості, а також свої професійно значущі якості, шляхи й засоби їх розвитку.

Правильний вибір професії зумовлює моральне задоволення, позитивну самооцінку, високу продуктивність праці, якість продукції. Він є точкою, в якій сходяться інтереси особистості та суспільства, поєднання особистих і загальних інтересів. Завдання профорієнтації полягає в ознайомленні учнів з професіями та правилами їх вибору, вихованні спрямованості на самопізнання як основу професійного самовизначення; формування вміння зіставляти свої здібності з вимогами щодо набуття конкретної професії, складати на цій основі реальний план оволодіння професією, а також забезпечення розвитку професійно важливих якостей особистості.

Необхідність організації ефективного професійного консультування, спрямованого на допомогу підліткові в цьому, відповідає суспільним і особистісним вимогам, робить цю проблему надзвичайно актуальною. Правильний вибір професії розкриває перед людиною шляхи до самовдосконалення, забезпечує всебічний розвиток особистості, сприяє здійсненню життєвих планів. Складність ситуації вибору професії пояснюється її двоїстістю: з одного боку, об’єкт вибору – світ професій з дуже широким спектром різноманітних характеристик, з другого – суб’єкт вибору професії – особистість з усіма її якостями. Особливо гостро проблема правильного вибору професії стоїть перед молоддю, коли формуються і визначаються професійні наміри людини. Право людини на вільний вибір професій в нашій країні розширює можливості молоді в професійній структурі суспільства. Професійне самовизначення у психології розглядається як найбільш значимий компонент професійного розвитку особистості, а також як критерій одного з етапів цього тривалого і складного процесу. Завершується він тільки тоді, коли в людини сформується позитивне ставлення до себе як суб’єкта професійної діяльності. Тому свідомий вибір професії виступає показником сформованості професійного самовизначення і переходу його у нову фазу професійного розвитку. Цей показник є основним критерієм ефективності роботи з профорієнтації в шкільний період.

Однак вибір майбутньої професії – це серйозний крок, який випускники роблять на підставі інформації, отриманої з різноманітних джерел, рівня своїх знань з профілюючих предметів та власних природних здібностей. Шановні випускники ЗОШ району! Ви вже самі можете приймати рішення. Ви відчуваєте відповідальність за своє життя і розумієте, що ваше майбутнє залежить лише від Вас. Але не знаєте, як цей вибір-мрію втілити в життя. Спеціалісти служби зайнятості завжди допоможуть розв’язати для Вас нелегку задачу : проінформують про різні професії, їхні ролі і значення для суспільства, потреби в таких кадрах, умови їхньої праці і вимоги; проведуть індивідуальні профконсультаційні послуги з наданню допомоги у вирішенні проблем вибору профілю професійного навчання, конкретної професії або працевлаштування з урахуванням їхніх основних психофізіологічних особливостей і реальної потреби кадрів даного напрямку, в тому числі, з використанням комп’ютерного тестування. На основі результатів тестування надаються рекомендації щодо вибору майбутнього фаху. Результати комп’ютерного тестування допоможуть учням самовизначитися у майбутньому професійному напрямку. Завдяки такій роботі випускники дізнаються про рівень свого інтелекту, характер, здібності. А особливо про те, як використати власні індивідуальні можливості при виборі професії. Отже, можна з упевненістю стверджувати, що в психологічному відношенні коріння мрії професійного самовизначення все одно проростає у школі. А створене нами середовище дозволяє випускникам подолати життєві зусилля щодо мети ефективного самовизначення, підготуватися до власного професійного «Я» та успішно інтегрувати його у наше суспільне «МИ». Таким чином, ЦЗ приділяє велику увагу профорієнтаційній роботі, бо саме професійно-орієнтовані учні - це в майбутньому професіонали своєї справи, котрі зможуть принести користь українському суспільстві та нашому рідному краю.