21 серпня 2017
На головну Державна служба зайнятості Що нового? Карта сайту Робота в Україні Відгук про роботу центру зайнятості (анкета)
Веб-сайти РегЦЗ
Пошук
по цьому порталу
по мережі сайтів
Розширений пошук




Головна » Послуги населенню » Корисно шукачам роботи

КОМУНІКАТИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ - ІНСТРУМЕНТ ДОСЯГНЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ
 
04.08.2017  |  Cайт hh.ua версія для друку
КОМУНІКАТИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ - ІНСТРУМЕНТ ДОСЯГНЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ

Спілкування є невід'ємним атрибутом багатьох процесів життя і ринок праці не виняток. «Високий рівень комунікативної компетенції» не тільки гарні слова для резюме, але й обов'язкова складова для досягнення конструктивних результатів під час пошуку нових робіт, клієнтів або замовлень. Що входить у поняття «комунікативна компетенція» і як її краще використовувати в робочих процесах?

Аналіз баз вакансій і резюме, розміщених на hh.uа, показує, що сьогодні у більшості випадків роботодавці, незалежно від сфери діяльності їх бізнесу, очікують від шукачів роботи, серед іншого, уміння спілкуватися. Мова йде не про звичайне «побалакати» під час обідньої перерви за чашкою кави, а про ділове спілкування. Спілкування сьогодні не обмежується лише переговорами з клієнтами або партнерами. Це і листування, і використання інтернет-комунікацій у роботі тощо. Та й самі шукачі роботи у своїх резюме часто вказують на навички комунікабельності, вміння знаходити спільну мову з колегами, партнерами та клієнтами.

Комунікативна компетенція включає в себе знання про процес міжособистого та інших видів комунікації в цілому, вміння створювати і спрямовувати в потрібний рух конструктивний діалог з різними людьми, а також загальний досвід ділового спілкування.

Якщо пошуковець заявляє про те, що володіє комунікативною компетентністю, то це означає, що він володіє рядом навичок, які можуть принести користь бізнесу.

Серед них:

чітко висловлювати свою думку як усно, так і письмово;

адекватне оцінювання ситуації, в якій треба вести діалог і спрогнозувати його вектор;

направляти й корегувати формат спілкування у тому ключі, який потрібен, враховуючи особливості комунікативного акту для досягнення потрібного результату;

реалізувати на практиці етику ділового спілкування;

використовувати різні комунікативні тактики та стратегії;

аналізувати зовнішні сигнали співрозмовника (міміка, мова тіла тощо);

діяти в конфліктних ситуаціях і працювати на зниження ступеня конфлікту, якщо такий все ще триває;

активно слухати;

застосувати на практиці інструменти ораторського мистецтва;

організувати і вести переговори, зустрічі в тому числі і складні;

проявляти емпатію.

Це далеко не весь перелік того, що входить у поняття «комунікативна компетентність». Разом з тим, в сучасному світі вміння співробітника якісно комунікувати цінується роботодавцем. Адже саме така людина здатна принести багато користі компанії.

Уміння професійно спілкуватися означає, що людина швидко адаптується в колективі, легко налагоджує і зміцнює зв'язки з клієнтами, замовниками, роботодавцем, а також на переговорах будь-якої складності вигідно представляє інтереси компанії або свої власні, якщо працює фрілансером.

Як використовувати комунікативну компетенцію для досягнення результатів?

У процесі пошуку нової роботи за допомогою саме комунікативних навичок можна компенсувати недолік досвіду. Більш успішні претенденти на вакантну посаду, які грамотно підходять для написання резюме, продумують супровідний лист (елемент ділової кореспонденції), займають активну позицію під час інтерв'ю, вибудовуючи діалог з рекрутером у форматі взаємного інтересу.

Якщо говорити про успіх фрілансера, то він у більшості своїй висуває своє вміння спілкуватися. Знайти замовника, демонструвати свій професіоналізм, "продати себе і свій продукт" - все це можливо за наявності правильно побудованої ділової комунікації.

У ситуації, коли ви вже працюєте, але відчуваєте, що вас щось не влаштовує, то саме за допомогою конструктивної та аргументованої бесіди з керівником і колегами можна поліпшити ситуацію. Наприклад, деталізувати обсяг свого робочого функціоналу; можливість просування по кар'єрній драбині; збільшення заробітної плати або налагодження дружньої атмосфери в колективі.

Джерело: за матеріалами сайту hh.ua