09.11.2016 | 15:26

Миколаївською обласною службою зайнятості запущено профорієнтаційний проект «PROF-TEST», спрямований на формування у молоді обґрунтованої мотивації до професійного вибору.

«Ми вперше робимо такий проект в таких масштабах. Для тих школярів, які не визначилися з професійним вибором, ми пропонуємо пройти тестування для визначення бажань щодо свого професійного майбутнього. Після чого старшокласники зможуть пройти короткострокову практику на підприємствах міста, різної форми власності, та визначитись чи дійсно ця професія є їхнім покликанням», ― резюмував директор Миколаївського обласного центру зайнятості Дмитро Оборонько.

Всеукраїнський профорієнтаційний проект «PROF-TEST» впроваджується за підтримки Міністерства соціальної політики України та Державної служби зайнятості (Центрального апарату).

Першими братимуть участь у новому проекті будуть учні відразу трьох шкіл: 2 міські школи (ЗОШ № 7 та ЗОШ № 53) та 1 сільська школа (Полігонівська ЗОШ).

Сама ідея проекту полягає в проходженні виробничої практики старшокласників за обраними професіями по декілька годин щотижня. Фахівці служби зайнятості вважають, що всього за 2 місяці майбутні випускники зможуть вирішити для себе чи правильний вибір вони зробили.

На сьогодні відбувся вже перший етап – зібрано та оброблено анкетні дані учнів, що дасть можливість конкретно визначити та долучити

роботодавців до даного експерименту. Наступним етапом стане саме практична частина ― стажування учнів безпосередньо на підприємствах.

Всього до проекту долучилося понад 80 учнів. Деякі з них навіть обрали по декілька професій.

Особливістю самого експерименту стало те, що учням пропонувалися питання, під час анкетування, щодо професій подобаються їм особисто та які професії для них пропонують батьки. Дуже часто ці дві позиції були кардинально різними.

Так, Олександра, учениця 10 класу, зазначила: «Мої батьки хочуть, щоб я стала стоматологом, оскільки це досить прибуткова справа, а я мрію бути артисткою і виступати на сцені. Я хочу переконати батьків дозволити мені навчатися і працювати в сфері культури, адже в мене є до цього хист».

В багатьох країнах світу виробнича практика безпосередньо на виробництві – це невід’ємна складова профорієнтаційної роботи. В Україні такі нововведення починаються з Миколаївщини.

Якщо проект виявиться вдалим, то набуде поширення по всій Україні.