оп
10.04.2019 | 18:38

Сьогодні у Верховній Раді України за ініціативи Комітету з питань науки і освіти відбулися парламентські слухання на тему «Збалансований розвиток людського капіталу в Україні: завдання освіти і науки». Мета парламентських слухань полягає в необхідності обговорення ключових проблем у сфері освіти і науки, розв’язання яких забезпечить збалансований розвиток і збереження людського капіталу в Україні, ефективне використання інтелектуального потенціалу та сприятиме створенню конкурентоспроможної ринкової економіки.

У заході взяли участь Лілія Гриневич – Міністр освіти і науки України, Олександр Співаковський – перший заступник Голови Комітету з питань науки і освіти, Євген Нищук – Міністр культури України, Віктор Галасюк – Голова Комітету з питань промислової політики та підприємництва, Ольга Богомолець – Голова Комітету з питань охорони здоров’я  Верховної Ради України, Денис Силантьєв – заступник Голови Комітету з питань сім’ї, молодіжної політики, спорту та туризму,  Ірина Луценко – представник Президента України у Верховній Раді України, Валерій Ярошенко – в. о. Голови Державної служби зайнятості (Центрального апарату). Дмитро Олійник – Голова Ради Федерації роботодавців України, Василь Кремень – президент Національної академії педагогічних наук України.

Своє бачення розвитку людського капіталу в контексті працевлаштування та професійного навчання в Україні окреслив у виступі в. о. Голови Державної служби зайнятості (Центрального апарату) Валерій Ярошенко. Він наголосив на тому, що питання якісної підготовки кадрів прямо впливає на конкурентоспроможність працівників на ринку праці. Водночас вимоги до претендентів на вакансії з боку роботодавців постійно зростають, їм потрібні реальні вміння, навички, сучасні знання та компетенції, креативне мислення, бажання постійного вдосконалення. Але, на жаль, існує невідповідність між тим, чого чекають роботодавці та рівнем практичної підготовки випускників вишів.

«Торік 12 тисяч випускників вищих навчальних закладів  після закінчення навчання звернулися до служби зайнятості по допомогу в працевлаштуванні. Хочу звернути увагу на те, що серед безробітних 45% мають вищу освіту, а роботодавці натомість шукають досвідчених працівників з інструментом. Наразі в базі даних служби зайнятості понад 120 тисяч вакансій, із них 70% – робітничі професії.  Доки надання освітніх послуг та наш менталітет буде націлено на здобуття вищої освіти, а не на професії, яких потребує роботодавець, ми не подолаємо дисбаланс на ринку праці», – зауважив В. Ярошенко.

Очільник служби зайнятості також повідомив, що кожен другий безробітний, який здобуває робітничу професію в навчальних закладах служби зайнятості, уже має диплом про вищу освіту. Це свідчить про необхідність масштабної профорієнтації та профдіагностики учнів шкіл, поінформованості їх батьків про реальний ринок праці – як регіональний, так і всеукраїнський.

«Ми переконані, що з метою профілактики «перекосів» на ринку праці необхідно молоді і дітям шкільного віку допомогти у виборі професії, зорієнтувати їх на здобуття тих спеціальностей, які будуть відповідати їх здібностям та потенціалу, а в перспективі будуть потрібні роботодавцям», – додав В. Ярошенко.

У структурі державної служби зайнятості працює 11 центрів професійно-технічної освіти (ЦПТО ДСЗ), які навчають за 90 ліцензованими робітничими професіями. Упродовж минулого року навчання в ЦПТО проходили 48 тисяч безробітних громадян.

Довідково.

Державна служба зайнятості в минулому році запровадила Інтернет-платформу "Профорієнтація та розвиток кар’єри", її мобільну версію, а також профорієнтаційне тестування на платформі "Моя професія: консультаційна мережа". Кожен охочий може безкоштовно пройти комплексний профорієнтаційний тест з діагностики «м’яких навичок». Цим онлайн-сервісом скористалися понад 30 тисяч осіб з подальшим консультуванням у фахівців центрів зайнятості.