Як створити успішний стартап педагогу і що нового чекати на ринку освітніх послуг? На ці та інші питання фахівцям Черкаського міського центру зайнятості відповідає Наталія Король – колишня безробітна, а нині власниця студії експериментів «4D» у місті Черкаси.

–  Пані Наталіє, розкажіть, будь ласка, про себе.

– За освітою я педагог, маю кваліфікацію вчителя біології, хімії та інформатики. Працювала в Докучаєвській загальноосвітній школі Донецької області на посаді заступника директора з виховної роботи.

З початком збройного конфлікту в 2015 році змушена була з сім’єю переїхати до Черкас, де влаштувалася на посаду вчителя біології та інформатики до місцевої школи № 21. За три роки роботи підготувала багатьох дітей до конкурсів і олімпіад, була лауреатом міського конкурсу «Учитель року 2017».

–  Що спонукало Вас змінити вже усталений ритм життя і звернутися до центру зайнятості?

– Для мене важливо, щоб кожна хвилина давала ефективний результат. На жаль, велика кількість робочого часу педагога загальноосвітнього закладу витрачається непродуктивно. Виникло бажання «перезавантажитися». У 2017 році я виграла проєкт Міжнародної Організації Міграції та грант на реалізацію проєкту інкубатора соціальних ідей від громадської організації «Промолодь».

Народилася ідея створити свою студію, де я могла б не тільки реалізувати свої знання, ідеї, а й допомогти дітям полюбити цікавий світ науки. Довго вагалася, але навесні 2018 р. звернулася до Черкаського міського центру зайнятості, де отримала одноразову допомогу по безробіттю на реалізацію своєї бізнес-ідеї «Студія експериментів «4D».

–  У чому полягає особливість послуг Вашої студії?

– «Студія експериментів «4D» (ДивисьДумайДосліджуйДій) – це безмежний простір наукових відкриттів для дітей віком від 5 до 12 років. Юним дослідникам розкривають свої секрети: хімія, біологія, фізика, географія, астрономія та інші природничі науки. Через нестандартні підходи ми допомагаємо дітям зробити перші кроки в науку та пізнання світу. Формат заходів – заняття в лабораторії з дослідження середовища, проведення експериментів та хімічних дослідів, наукові курси, наукові шоу-програми, тематичні свята.

–  Ви працюєте вже понад рік. Як зараз розвивається Ваш бізнес?

– Найскладніше – зарекомендувати себе на ринку праці. Я постійно вдосконалююся, шукаю нові вектори розвитку бізнесу в альтернативних видах діяльності – освітніх проєктах, бізнес-школі для учнів. За цей період щонайменше 5 тисяч дітей скористалися послугами студії в індивідуальному, груповому або масовому форматі. Моя мета – допомогти дітям пізнавати довкілля через дослідження, гру, казкові образи, сприяти інтересу до науки, знайомити з дослідницькими професіями. Ми практикуємо безкоштовні заняття з дітьми, які потребують соціального захисту, а також організовуємо майстер-класи в торговельних центрах.

–  Що Ви можете порадити людям, які хочуть займатися підприємницькою діяльністю?

–  Я зрозуміла, що люди, які прагнуть займатися підприємництвом, повинні бути готові, насамперед,  до відповідальності!