оп

Молоде подружжя з Чернівців Павло та Ірина Ушаки – колишні безробітні, а сьогодні – фахівці Інтернет-маркетингу, що відкрили власну справу за сприяння служби зайнятості. Тепер вони працюють над тим,  щоб не клієнт шукав рекламу, а реклама свого клієнта. Вони – команда з двох людей: Ірина займається творчою роботою, дизайном, графікою, малює, а Павло – таргетолог, працює з даними соціальних мереж  Instagram та Facebook.

Павло – колишній військовий, після закінчення контракту довго розмірковував над тим, чим буде займатися. Примірявся, щоб піти в сферу ІТ, спробував вивчати програмування, але з’ясував згодом, що самотужки  не так просто навчитися програмуванню в YouTube. Ірина довгий час працювала дизайнером у рекламних відділах, до того часу теж звільнилася з роботи. Подружжя звернулося до Чернівецької міської філії обласного центру зайнятості.

Ідея розпочати власну справу з’явилася в Павла після відвідин семінару для військовослужбовців, на якому фахівці служби  розповідали про можливість започаткування бізнесу.

Кар’єрні радники направили Павла та Ірину на двотижневі курси «З основ підприємницької діяльності» на базі Одеського центру професійно-технічної освіти державної служби зайнятості. «Нам пояснили, як правильно написати бізнес-план, навчали основам бухгалтерського обліку, а також мотивували до ведення бізнесу. Ми початківці і не маємо можливості найняти на фриланс бухгалтера, тому самі маємо розумітися на системі оподаткування, знати, коли і який звіт необхідно здати. Коли ти це знаєш, то не робиш помилок, можеш спланувати свій час», – ділиться своїми думками Павло.

«Ми вирішили перетворити хобі на власну справу. Увесь вільний час використовували для навчання в Інтернеті, відточували власні навички, пробували креативити. Шукали клієнтів в Інтернеті, десь логотип зробити, десь флаєр. Більш детально знайомилися з клієнтами, їх потребами та запитами», – розповідає подружжя.

 «Коли ти працюєш в правильному напрямку, то увесь Всесвіт тобі допомагає у цьому. Коли ми їхали в Одесу, почали розмірковувати, як нам знайти перших клієнтів, і тут спрацювало «сарафанне радіо», почали надходити перші дзвінки. Це теж додало нам впевненості», – згадує Ірина.

У планах молодого подружжя розробити торгову марку з логотипом та створити одну структуру власного бізнесу, орендувати офіс. «Ми плануємо до кінця року знайти певну кількість стабільних клієнтів і вийти на певний заробіток, у таких умовах нам було б комфортно працювати. Своїми силами ми можемо обслуговувати повноцінно 5 клієнтів, якщо будуть ще клієнти, готові  брати працівників», – зазначає Павло.