За даними Держстату у першому півріччя 2019 року 1 млн. 43 тис. українців були прийняті на роботу. При цьому державна служба зайнятості (ДСЗ) працевлаштувала 440 тис. людей або 42% від загального числа офіційно оформлених працівників. Але ми пішли далі і спробували порівняти результати нашої роботи з приватними агентствами зайнятості та job-search порталами.

Виходячи з нюансів чинного законодавства, порівнювати результативність роботи ДСЗ з приватними агентствами, які здійснюють свою діяльність у сфері зайнятості, ми можемо лише за 2018 рік, тому що приватні агентства подають звітність лише один раз на рік. Однак, є і позитивна новина. Уже є чинним наказ Мінсоцполітики від 03.06.2019 № 851 «Про затвердження форми звітності №1-ПА «Інформація про кількість працевлаштованих громадян суб’єктами господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні» та Порядку її подання». За новим порядком приватні агенства будуть подавати звітність щоквартально, а ДСЗ буде адмініструвати та аналізувати таку звітність. Уперше будемо чекати на її результати у жовтні 2019 року, а поки що працюємо з актуальними даними за 2018 рік.

Якщо порівняти результати роботи ДСЗ та кадрових агенцій за минулий рік, то маємо такі результати – за сприяння служби зайнятості знайшли роботу 826 тис. українок і українців. Це у 20 разів більше, ніж кількість працевлаштованих усіма іншими зареєстрованими посередниками з працевлаштування.

                                                                                                                                                              

 Уперше служба зайнятості проаналізувала ефективність роботи електронних агенцій зайнятості та порівняла ці результати з результатами роботи самої служби.

«Саме порівняння результатів служби зайнятості з пошуковими порталами викликало цікаву дискусію як усередині ДСЗ, так і з представниками компаній, які управляють сайтами. Перш за все, це питання методології та чистоти даних. Цей аналіз ми провели у бета-версії, оскільки ніколи не було запиту на проведення оцінки результатів служби та приватників. Фактично, ми використали практику самих пошукових порталів, які власні результати показують завдяки аналізу внутрішній аналітичній системі, а результати інших гравців – з використанням відкритих даних», - підкреслила директор Державного центру зайнятості Ольга Макогон.

                                                                                                                                              

Аналіз відкритих джерел та інформаційної системи ДСЗ показав, що служба зайнятості займає вагоме місце на ринку посередництва у працевлаштуванні. Але для успішного розвитку ринку важливо налагодити співпрацю служби з приватними агентствами зайнятості та онлайн платформами з пошуку роботи, а також посилити комунікації з працівниками та роботодавцями.

«Для того, щоб аналізувати результати роботи ДСЗ, приватних агентств зайнятості, job-search порталів, необхідно керуватися погодженою та єдиною методологією оцінки ефективності роботи. Якщо кожен з провайдерів послуг з посередництва у працевлаштуванні буде використовувати власні методики, то ні працівники, ні роботодавці, ні ЗМІ не зможуть отримати об‘єктивні дані. Тому служба зайнятості вийде до основних гравців з пропозицією єдиного аналітичного звіту», – зазначила О. Макогон.

Кількість громадян, які працевлаштовуються завдяки службі зайнятості збільшиться, якщо приватні агенції та служба зайнятості будуть діяти за єдиними вимогами до вакансій. Адже сьогодні існує певна дискримінація безробітних та шукачів роботи, які користуються послугами служби зайнятості, а не посередників. Йдеться про те, що роботодавці при розміщенні вакансій зазначають різний розмір заробітної плати залежно від посередника, завдяки якому підбирається персонал.

Коли ДСЗ, приватні агентства зайнятості та онлайн платформи, які є електронними приватними агентствами зайнятості, будуть працювати за єдиним підходом до підбору вакансій, це стане поштовхом для побудови якісних відносин на ринку посередницьких послуг з працевлаштування.